Recept Kladdkaka

Nu har jag bakat min underbart goda kladdkaka! Den blev perfekt kladdig, perfekt smak och mindre perfekt snygg. Det är ju trotts allt insidan som räknas! Jag har kommit på receptet själv, eller inte 100% själv. Jag har lärt mig vad man ska ha i en kladdkaka men jag har själv bestämt hur mycket av allting det ska vara i!

Receptet: (Allt står i ordning, alltså ska du börja med de översta)
Sätt på ugnen på 175 °C
2 ägg
3DL socker
RÖR OM
1½DL mjöl
4MSK kakao
2TSK vaniljsocker
1DL smält smör/margarin  (1DL=100 gram om ni inte har rinnande margarin hemma och måste smälta det)
RÖR OM
1 nypa salt
RÖR OM
Häll smeten i en form som du har i lite smör i innan och blandar runt så att kakan inte fastnar!
Stoppa in i ugnen i 15 minuter, ta ut den och låt stå i 10 minuter och sen KÄÄKA MITT MÄSTERVERK! Mumsfillibubblan!

Jag brukar hälla på lite vaniljsocker på kakan för att det ska bli liite sötare, tycker att det är godare med!
Ful men god! - snygga naglar också!


MUMS MUMS MUMS



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback