Det är personen man blir kär i, inte könet

Kollade precis klart på filmen Ted. Trodde verkligen inte att den skulle vara som den är! Haha, trodde de skulle vara en lame film om en teddybjörn, men de var den verkligen inte! Den var roligt och lite sorglig.. 
Nu lyssnar jag på jag vill fortfarande ha dig - Labyrint och funderar över en massa saker. Bl.a. kärlek. 
 
Vem man blir kär i finns ingen som helst som kan styra och ställa över. Den personen jag var kär i var ingen jag valde att "han ska jag bli kär i"! Jag blev det, och det var inget jag bestämde själv. Det bara blev så. Så är det med alla människor, det gäller homosexuella, hetrosexuella och bisexuella människor. Man blir kär i en person, kille eller tjej spelar ingen roll. Det är exakt samma kärlek mellan alla sorts människor. 
Varför ska en homo- eller bisexuell person behöva "komma ut" med sin sexuella läggning, vad är det som skiljer dom från hetrosexuella? Kärleken är densamma, och det är den det handlar om, eller hur? Om jag, som hetrosexuell inte behöver "komma ut" som hetro, varför ska då t.ex. Anton Hysén behöva komma ut som gay? Det finns ingen som helst skillnad mellan den kärlek jag och han ger till folk. 
Folk som säger att dom inte har något emot homosexuella - så länge de inte vill ligga med dem har jag en sak att säga till: Du är alltså hetro, och vill ligga med varenda tjej/kille du ser? Nej, jag tänkte väl de. Fantiserar du sexuellt om varenda person du ser? Nej, precis. Ska då en homo/bisexuell person vara helt annorlunda och ha sexfantasier om varenda person de ser?! Tänk efter lite, Det är ändå personen man blir kär i, inte könet...
 
Tumblr_m4ai4iqgle1r7hbcyo1_500_large
Tumblr_m40hs4yted1rn66dro1_500_large
Tumblr_mdmyiknzpk1qj2r1so6_1280_large
Tumblr_mdnbd0qjqk1rfxjhbo1_500_large
Tumblr_m6m00ch58h1rxy5emo1_500_large
Friendship-girl-kiss-love-favim.com-537310_largeTumblr_mdr8jnyv281rksyako1_400_large
 


Jättejättebra inlägg tjejen :D!!
Man kan inte bestämma vem man blir kär i och skadar den kärleken ingen så är det all good :)!!!

Svar: Tack! :)Precis så! :)
Linda Johansson

2012-11-20 // 09:34:05

W-WORD!

2012-11-20 // 10:37:05

Himla bra inlägg och så sant så sant! :) vissa tror ju(mina homofober till brorsor)!att homosexuella typ ska våldta dom eller något och typ ska stöta på dom bara för att dom är killar.. Så himla omoget ..

Svar: Ja verkligen, är så trött på såna människor.. Finns ingen som helst skillnad på hetro- och homosexuella människor.
Linda Johansson

2012-11-20 // 10:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback